maandag 6 augustus 2007

Eerste update,

Hallo allemaal,


Bij deze een begin om al mijn avonturen bij te houden in Amerika.
Momenteel zit ik in het plaatsje Goodyear vlak bij de stad Phoenix in de staat Arizona. Het kan hier soms echt ongelooflijk heet zijn. De 48 graden is al behaald en het belooft nog veel erger te worden.

Ik woon hier in een soort campus dat ongeveer 10 meter van het hoofdgebouw af zit. Dus het is echt wakker worden en naar de luchthaven slenteren voor een vlucht.
We hebben hier de beschikking over 2 zwembaden, volleybal en tennis velden. Ook een fitness ontbreekt niet. Elke klas heeft ook 2 auto's om gebruik van te kunnen maken. Mijn klas heeft 2 Kia Sedona's, een soort Minivan zeg maar.

Eerdaags zal ik wat meer gaan updaten en foto's etc plaatsen van de avonturen hier. Mijn 1e solo vlucht is ook gefilmd dus ook daar zal ik een link voor gaan plaatsen.
Op 04 augustus 2007 ben ik voor mijn eerste keer solo gegaan. Dit houdt in dat ik dus helemaal alleen ben gaan vliegen.



Echt een geweldige ervaring en zeker een milestone voor iedere piloot in training.
Als eerste waren zowel mijn instructuur Denis Cocbeck en ik een aantal starts en landingen gaan maken om te kijken of ik helemaal klaar was om alleen te mogen gaan vliegen. Hij was zeer tevereden en besloot om bij de parkeersplaats uit te stappen en mij alleen te laten gaan voor een zogenaamde Patern.

Dit is als het ware 1 start, een ronde om de luchthaven en daarna weer een landing.

Natuurlijk hoort de doop in het zwembad bij het solo vliegen ritueel.

Alles ging gelukkig volgens plan en ik heb geen problemen gehad onderweg. Een goede prestatie.
Niets mooier dan een vliegtuig te mogen landen.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Warrior,

We hebben de site gezien en gelezen. Mooie fotovan jullie in het zwembad.

Anoniem zei

We wensen je nog veel veilige vluchten en zijn enorm trots op je.
We missen je wel hier in Westzaan

Liefs,

Liska zei

Hoi Robin,
Leuke site, wel gauw een update maken, hebben wij hier weer wat te lezen. Zondag lekker gegeten bij je ouders. De Penners mannen maken zich langzaam klaar voor hun vertrek naar de States.
Liefs Liska

Anoniem zei

Hallo Robin,

Nog 11 dagen, dan komen bij jou in Phoenix op bezoek. An en Ton kunnen ook niet afwachten. We zijn heel benieuwd hoe het is om "the way of life" in de USA zelf te ervaren en hoe de kamer en locatie eruit zien. Via Liska hebben we in het kort al vernomen hoe het Ramon en Arnold vergaat. Avontuur!

Groeten uit Westzaan, Pa

ericawilco zei

Hoi Robin

Ga het nu voor de derde keer proberen maar het lukt steeds niet
Zal ongetwijfeld wel iets fout doen.
Wel heel leuk om te lezen over
het wel en wee in the USA.
Wij wensen je volgende week heel
veel plezier met je ouders en de
buren geniet ervan
Hier alles wel

Groetjes Wilco Erica Daphne en Bas

ericawilco zei

tis gelukt